І романтика, і модерн | Music-Review Ukraine
Головна
Огляд
І романтика, і модерн
Соколов Валерій
Національний Одеський філармонійний оркестр
Ерл Хобарт
І романтика, і модерн
18 вересня 2016, неділя
Поширити у Facebook
Джерело: Чорноморські новини

Свій 79-й концертний сезон Національний одеський філармонійний оркестр розпочав програмою, яка включала твори Чайковського і Скрябіна. За диригентським пультом — народний артист України Хобарт Ерл. Сольну партію в Концерті для скрипки з оркестром Петра Чайковського виконав добре відомий одеситам молодий скрипаль, лауреат міжнародних конкурсів Валерій Соколов (Харків).

Це вже стало традицією для художнього керівника і головного диригента НОФО Х. Ерла розпочинати концертний сезон музикою Чайковського. Так, у 2014 році програма включала «польську» Симфонію № 3, а в ювілейний для оркестру 2012-й була виконана знаменита Симфонія № 6 («Патетична»), «лебедина пісня» композитора. Чайковський, без перебільшення, — один із найзатребуваніших класиків у репертуарі НОФО.

Концерт для скрипки з оркестром належить до шедеврів світової музики і написаний у пору найвищої творчої зрілості майстра (1878). Технічно він вважається надзвичайно складним. Відомо, що первісно Петро Ілліч присвятив його засновникові російської скрипкової школи Леопольду Ауеру, але той не наважився грати таку складну річ. Перше виконання за кордоном відбулося у США, а в Європі — у Відні в 1881-му. Його здійснив Адольф Бродський, якому композитор згодом і переприсвятив цей твір. Такі перипетії цього концерту.

Валерій Соколов — вихованець Харківської СМШ, лондонських Школи скрипалів Ієгуді Менухіна та Королівського коледжу музики, після закінчення яких пройшов аспірантуру в Кронберській академії (Німеччина). Один із найбільш затребуваних молодих скрипалів сучасності.

У віртуозності Валерія Соколова одеські меломани не раз переконувалися, наприклад, під час виконання Концерту для скрипки з оркестром Яна Сібеліуса у 2014 році, який теж належить до найскладніших у цьому жанрі. Адже відомо, що Сібеліус мріяв стати скрипалем, тому в цьому творі багато карколомних пасажів. Чи потрібно казати, що й цього разу харків’янин полонив публіку, показавши віртуозну, темпераменту й захоплюючу гру, донісши найтонші смисли твору Чайковського. Хочеться також відзначити синхронність гри соліста та оркестру, де ведучими були скрипки, зокрема перші скрипки (концерт-мейстер Євген Кострицький). В окремих місцях привертала увагу виразна гра гобоїв (концертмейстер Уляна Макеєва) і флейт (концертмейстер Василь Барило). Зазначу, що цей концерт є обов’язковим для виконання на Міжнародному конкурсі ім. П.І. Чайковського.

Наступного дня, 10 вересня, Валерій Соколов дав свій сольний концерт у супроводі фортепіано у Малому залі філармонії.

Нагадаю ще одну обставину, пов’язану з іменем Чайковського. Цьогоріч відзначався ювілей відкриття найпрестижнішого концертного майданчика у світі — 125-ліття Карнегі-холлу, в якому честь диригувати власним твором на торжествах у Нью-Йорку в квітні 1891-го була надана російському композиторові.

У другій частині концертної програми романтичний твір чуттєвого Чайковського змінив модерністичний екзальтованого Скрябіна (який у ранній період творчості був послідовником Петра Ілліча). Звучала його Симфонія № 3, відома ще як «Божественна поема» — твір, який, за задумом композитора, закликав до революційної зміни дійсності. Зрозуміло, що включення твору із зовсім іншою музичною мовою, філософського за змістом, дещо ускладнило, на мою думку, сприйняття його певною частиною публіки, якій потрібно було швидко перелаштувати свій слуховий апарат до такої споглядальної музики.

Як і на попередньому концерті 8 вересня, Великий зал Одеської філармонії був заповнений, що свідчить про стабільність аудиторії Національного одеського філармонійного оркестру.

Останнім часом під час концертів НОФО у холі філармонії проводяться імпровізовані художні виставки членів Одеської обласної організації НСХУ. Таке партнерство триває вже другий рік. Виставку живопису та акварелі «Класика і сучасність» заслужених художників України Анатолія і Галини Кравченків підтримали їхні колеги Тетяна Міхова, Світлана Михалевич та Спиридон Павленко, що збагатило естетичні враження присутніх на концерті одеситів та гостей міста.


Автор: Володимир Кудлач
Колектив: Національний Одеський філармонійний оркестр
Виконавець (артист): Валерій Соколов
Диригент: Хобарт Ерл
Концертний зал: Великий концертний зал Одеської обласної філармонії
Джерело: Чорноморські новини



Інші:

«Летюча миша»
Враження про виступ відомого маестро Юрія Янка у Хмельницькому
«Вам даруємо ми серенаду»
У вестибюлі станції харківського метрополітену "Ярослава Мудрого" 12 грудня у межах проєкту "Voice of Life" зазвучало піаніно «Україна», врятоване з Бахмута
«Шопеніана»
Музика, що дарує радість, тепло й світло
Чарівні мелодії мюзиклів
Симфонія української душі: світла музика Наталії Боєвої
«Штраус Ґала»
Враження про «Концерт при свічках»
МУЗИКА ЯК ШЛЯХ ДОДОМУ (майже музичний есей)
«Чарівний світ Андерсена»
Чарівно та яскраво
Легендарна «Травіата»
«Собор Паризької Богоматері» - балет
Найпопулярніші зимові хіти та різдвяні гімни
Код всеосяжної любові
Вічна балетна класика: на сцену Київської опери на Подолі повернулася «Жізель»
Європейська класика
Опера-казка «Три мішки хитрощів»
Шлюбний вексель» - нове звучання
Закарпатська обласна філармонія - ювіляри!
Перший музичний фестиваль пам'яті Олександра Володимировича Козаренка відбувся!
Оперна посмішка
Цьогоріч музика Лятошинського звучала на головних сценах Європи, США і Латинської Америки
Фантасмагорично-символічна «Мавка»
Балетні мандри до світу мрій
“Іду берегом моря, летять шахеди, працює ППО, а на зустріч – мій студент”
Концерт світла, сили та натхнення
Зворушлива подія
Музична розрада
Хор-свято, хор-радість, хор-театр…
Концерт «Duo Aeterna»
«Птах на горищі» в херсонському укритті
Мелодії миті
Український театр підкорює Європу
Запорожець за Дунаєм
Чарівна музика Йоганна Штрауса
Музики при свічках
Ансамбль Alter Ratio у європейському турне: сучасні голоси України звучали в Берліні та Гаазі
      © 2008-2025 Music-review Ukraine