Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

Принцеса Анна зустрілася з оркестром ВМС ЗСУ
Українська музика українського кіно
1 серпня день пам'яті Бориса Гмирі
Одеська опера відкриває новий театральний сезон
Літературний фестиваль «Фронтера» презентує музику, театр і стендап
Масштабна виставка Івана Марчука «Пробудження» відкривається в Києві
Виставка Романа Дуба «Музи»
Хотіли провести у порожній залі. В Італії намагались таємно організувати ще один виступ путініста Гергієва
Серпневі події Музею Соломії Крушельницької у Львові
Серпень у Львівському органному залі: світові премʼєри, гастролі зірок та бестселери
Національна філармонія відкриє свій 162-й концертний сезон
«Музика в старому Львові»
Війська РФ вночі вдарили по Кропивницькому: виникла пожежа, пошкоджена філармонія
«Pizzicato e Cantabile»/ Музика до кінофільмів 31 липня – прелюдія фестивалю
Концерти «Українського оркестру свободи» прозвучать у семи країнах Європи цього серпня
Зеленський указом збільшив кількість номінацій Шевченківської премії до 13
VIII Міжнародний фестиваль органної музики Musica Viva Organum
"Важко": відома оперна співачка розповіла, як росіяни заважають працювати в Європі
Оцифровуємо минуле заради майбутнього
Раду Поклітару та "Київ Модерн-балет" у жовтні представлять "Травіату"
У Луцьку відбудеться благодійний органний концерт Надії Величко
В Івано-Франківську проведуть фестиваль класичної музики на підтримку ЗСУ
Кобзарі, прем'єра "Пісні Одіссея": що відвідати на фестивалі в Софії Київській
"Класика схилами Дніпра": у Києві відбудуться безкоштовні концерти просто неба
Фільм «Медовий місяць» виходить в прокат
14 вистав з 7 міст: Фестиваль-Премія «ГРА – 2025» оголосив шортліст
“Requiem for the Future” Олександра Родіна: Львівський органний зал запрошує на унікальний мистецький вечір
Унаслідок влучання російського безпілотника у Харкові згоріло майно театру «Арабески»
 Італія скасувала концерт із пропутінським диригентом Гергієвим
У Херсоні через російські обстріли пошкоджено церкву та театр
В Одесі один із символів міста зазнал удару
5 театральних прем'єр, які варто побачити в липні
Притча про Добро і Зло
Реквієм за майбутнє
Органісти з Польщі грають для Львова: чотири концерти в Органному залі
Art Jazz чекає на друзів
До зустрічі у новому – 150-у театральному сезоні!
Ада Роговцева відмічає день народження на сцені!
16 липня день народження Марії Стеф'юк
Італія надає Україні 32,5 мільйона євро на відновлення культурної спадщини Одещини
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg