Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
Таванець Дмитро
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Концерт польської музики у Києві під керівництвом маестро Романа Реваковича
6 жовтня 2024, неділя
Поширити у Facebook

Польська музика в Україні: Пендерецький і Лютославський у виконанні Симфонічного оркестру Національної філармонії Вперше за його диригентським пультом польсько-український диригент Роман РЕВАКОВИЧ.

25 жовтня на головній сцені філармонії знов звучатиме польська музика. Симфонічним оркестром Національної філармонії диригуватиме Маестро Роман Ревакович, який є палким популяризатором української музики у Польщі та польської - в Україні. Сталим та очікуваним є, організований ним фестиваль Дні української музики у Варшаві, на якому звучать твори українських композиторів останніх 250 років. Так само регулярними є концерти польської музики в Україні. Цьогоріч вони відбуватимуться у Хмельницькому, Полтаві, Черкасах і два у Києві.

Перша подія у Києві є відлунням концерту, який відбувся 25 років тому (!) у цьому ж залі, з цим же диригентом та з такою само програмою!

А от Симфонічним оркестром Національної філармонії Маестро - диригуватиме вперше!

У програмі звучатиме музика Кшиштофа Пендерецького, Вітольда Лютославського та Йоганнеса Брамса.

"Пробудження Якова" - поворотний твір у спадщині Пендерецького. Написаний у середині 1970-х, він маркує перехід композитора від авангардних шукань до свого стилю, ґрунтованого на поміркованій модерністській естетиці. Хоча у ньому впізнаються характерні ознаки творчості Пендерецького: великий об'єм звукових хмар, дослідження можливостей всього оркестру, акустично неочевидні прийоми гри, видіти рух до ясності та врівноваженості.

Інший класик польської музики ХХ століття Вітольд Лютославський цікавився способами організації невпорядкованих звукових мас. Так він прийшов до ідеї контрольованої алеаторики - повтору різними інструментами визначеного мелодичного звороту довільну кількість разів у певних рамках, що створює ефект природності звучання та водночас робить виконання твору щораз унікальним. Таким буде і київське виконання його Фортепіанного концерту. Солюватиме в концерті надзвичайно тонкий музикант Дмитро Таванець, фортепіано.

Ефектно фіналізує концерт - Симфонія No 1 до мінор, написана Йоганнесом Брамсом. На її написання композитор витратив - від ескізів до останніх штрихів, - 21 рік!

Коли Брамс закінчив її у вересні 1876 року, йому було сорок три роки (Бетховену - двадцять дев'ять, Шуберту - п'ятнадцять, Шуману - двадцять два, Малеру - двадцять вісім, Моцарту - вісім чи дев'ять, але це вже зовсім інша історія...). Ця симфонія писалася так довго, адже повинна була чекати з'ясування складних емоційних відносин Брамса з Робертом і Кларою Шуман (тільки після смерті Роберта в 1856 році Брамс нарешті зміг почати визнавати, що його пристрасть до старшої Клари повинна була залишитися нерозділеною), і, що більш важливо, його сильного бажання піти по стопах Бетховена. Диригент Ганс фон Бюлов навіть назва Брамсівську Першу симфонію - "Десятою симфонією Бетховена" через схожість між головною темою фіналу Першої симфонії Брамса і головною темою фіналу Дев'ятої симфонії Бетховена. Таке порівняння скоріше дратувало Брамса: він вважав, що це рівнозначно звинуваченням у плагіаті, тоді як він вважав використання ідіоми Бетховена в цій симфонії актом свідомого вшанування. Проте не можна плутати одного композитора з іншим: ритмічний драйв Бетховена в значній мірі належить йому, тоді як, більш типова експансивність Брамса, - присутня протягом всієї цієї симфонії, а його музична мова однозначно романтична за манерою XIX століття. Цінність і важливість досягнень Брамса у цій симфонії визнав навіть найвпливовіший критик Відня, переконаний консерватор Едуард Ганслік.

Всі ці фантастично емоційні твори побілка почує в інтерпретації маестро Романа Реваковича, польсько-українського диригента, народженого у Польщі у сім'ї українських жертв операції "Вісла", який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах.

За підтримки Міністерства культури та національної спадщини Республіки Польща. Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури Співорганізатори концерту: Польський інститут у Києві та Фундація Pro Musica Viva.


Роман Ревакович


Автор: Стельмашевська Ольга
Колективи: Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Виконавці: Дмитро Таванець
Концертна організація: Національна філармонія України
Концертний зал: Колонний зал ім. М.В. Лисенка Національної філармонії України
Джерело: Портал Експеримент



Інші:

В Україні за час повномасштабної війни загинули 340 митців та медійників
Перформанс «Казкові світи України» створений на музику Євгена Станковича  
Музичний фестиваль-конкурс імені Андрія Розумовського - для молодих виконавців
У вересні Львівська національна філармонія приготувала для слухачів симфонічні концерти з доленосними прем’єрами, вечори танго та дитячі концерти
З 26 вересня по 9 жовтня у Львівській національній філармонії розпочнеться один із найстаріших фестивалів сучасної музики в Україні
«Діалог культур. Україна – Балтія – Скандинавія – Велика Британія»
На війні загинув артист балету Львівської опери Дмитро Пасічник
Золота дзиґа 2025: Українська кіноакадемія оголосила найкращі фільми та акторів
В Ужгороді стартує Перший відкритий конкурс юних органістів в Україні
У Полтаві відбувся вечір з нагоди 150-річчя від дня народження Олександра Кошиця
Коли слово звучить як музика: у Львові відбудеться українсько-вірменський концерт "Сила слова"
Артисти Одеської опери відправилися на гастролі в Афіни
Грант Японії
«Контрасти -31»
Національна оперета відкрила свій 91-й театральний сезон
«Сталь. Фіалка. Лють»: українська музична драма від скорботи до просвітлення на сцені Національної філармонії України
Хору імені Г. Верьовки – 82 !
Вітаємо іменинницю Вікторію Польову
Перформанс «Казкові світи України»
У Швеції підписали першу у світі ліцензійну угоду між правовласниками музики та компанією штучного інтелекту
Органний зал відкриває західну вежу для відвідувачів
«Енеїда» - погляд сучасників
Зірковий вечір в Одеській опері
У день міста Біла Церква відбудеться фестиваль «Вікенд давньої музики. Резиденція»
В Закарпатській філармонії стартує XIII Міжнародний фестиваль органної музики імені Наталії Висіч
День відкритих дверей у Житомирській філармонії імені Святослава Ріхтера
Оркестр "Віртуози Львова" розпочне 31 сезон з "Музичної династії" родини Шутків
Вінницька обласна філармонія запрошує вінничан та гостей міста на симфонію No5 Бетховена
9 вересня - день народження Юрія Гуляєва
Враження від виставки «Україна. Геноцид культури. Пам’ять каменю»
Перформанс «Піаніно “Україна” та інші»
8 вересня день народження Лідії Забілястої
На Закарпатті стартував місяць Закарпатського народного хору
"Музика чуттів": вперше в Україні митці з інвалідністю та без неї виступлять на одній сцені
Оцифрування фондів Музею Соломії Крушельницької
Ріхард Вагнер. Сторінками опери «Летючий голландець»
В Одеській опері відбудеться яскравий Оксамитовий балет-гала "United by dance"
Польське радіо організовує 11 Дні української музики
Події до Дня пам’яті Станіслава Людкевича
Легендарні львівські андрути та музика, що єднає покоління — львів’ян запрошують на фестини
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
211.jpg