Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025 | Music-Review Ukraine
Головна
Новина
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
22 жовтня – Львівська національна філармонія
Сьогодні
Поширити у Facebook

Дев’ята едиція Конкурсу

Виконавці:
Наталія Гуцул, фортепіано
KLK Ensemble
Роман Кресленко, диригент


Програма:
Джанлука Подіо.
«Тінь і фігури» (“Shadow and figures”) для струнного тріо
Деякі моменти краєвиду» (“Some points from a landscape”) для струнного квартету – не є конкурсним твором
Лео Браунейс. «Ми народжуємося непарними, помираємо парними» (“Impares nascimur, pares morimur”) для струнного квінтету
Ханчжун Ліан. Струнний квартет № 1
Йоахім Крамер. “Всесвіт” (“Universum”) для фортепіано, альта та віолончелі
Еміліо Тосі. “Несвідомий” (“Inconscio”) для струнного квартету
Даніель Альварес-Вейзаґа. “A-ph-u-llu” для фортепіано, скрипки, та віолончелі
Крістофер Волтем. «Леопольські слова» (“Paroles Leopolitanes”) для фортепіано та струнного квінтету


У програмі прозвучать твори фіналістів міжнародного конкурсу, що носить ім’я видатного італійського композитора та диригента Бруно Мадерни. Це нагода почути нову музику нашого часу у виконанні провідних львівських музикантів та відкрити імена європейських авторів молодого покоління.

***
Бруно Мадерна (1920 – 1973 р.) - італійський композитор і диригент, який мав значний вплив на музичне життя середини XX-го століття. Здобув популярність завдяки ряду визначних творів, які стали важливим внеском в європейський музичний авангард.


Ім'я Мадерни — одна з ключових точок перетину ліній післявоєнного авангарду: і музичних, і особистісних. Просуваючись углиб авангарду Другої хвилі (повоєнного), ви зустрінете його за першим же поворотом, найпізніше за другим, а часто — відразу біля входу. Дивлячись де ввійдете.

Бруно Мадерно народився у Венеції, але в 1954 перебрався в Дармштадт, найважливіший центр і Школу авангарду, де до кінця життя викладав на літніх курсах Нової музики.


Крім Дармштадта він вів курс сучасної композиції в Мілані, викладав у зальцбурзькому Моцартеумі, Дартінгтоні, Роттердамі, массачусетському Тенглвуді та нью-йоркській Джульярдській школі.
Того ж 1954 року, разом із Лучіано Беріо, він заснував у Мілані одну з перших європейських студій електронної музики.

У своїх зрілих композиторських роботах Мадерна вільно використовував серійну техніку, контрольовану алеаторику, нетрадиційні способи гри на інструментах, а також італійський мелос із вкрапленням фольклорних мотивів.

Як диригент Мадерна провів безліч прем'єр своїх колег, тут список одних тільки імен вражає як кількістю, так і самими іменами.

Він продиригував прем'єру Третьої симфонії Валентина Сильвестрова («Есхатофонія», 1966). Це було 6 вересня 1968 року в Дармштаті. Роком раніше Сильвестров отримав за неї американську премію імені Кусевицького, але, думаю, саме дату прем'єри можна вважати точкою відліку початку світової популярності композитора, і участь Мадерни зіграла тут важливу роль.

До речі, маючи видатний диригентський дар і майстерність, Мадерна не надто дбав про популяризацію власної музики, вважаючи за краще диригувати творами своїх колег і композиторів попередніх епох, починаючи з Монтеверді.

Перший диригентський досвід трапився у Мадерни в 12 років, він диригував оркестром Ла Скала. Вчитися музики він почав із 4 і, за даними деяких джерел, у 7 вже виступав як скрипаль із концертом Макса Бруха.

Одним з найвідоміших творів Мадерни є цикл «Гіперіон» (1962) для плівки, флейти, оркестру та голосу (сопрано) на слова Фрідріха Гельдерліна. В основі твору — протиставлення флейти, яка втілює образ благородного поета, і машини, яка символізує насильство мас.

Бруно Мадерна прожив 53 роки, але встиг дуже багато…





Концертна організація: Львівська національна філармонія
Концертний зал: Концертний зал ім. С. Людкевича Львівської філармонії



Інші:

КНИЖКОВИЙ ФЕСТИВАЛЬ «ФУНДАМЕНТ: ІСТОРІЇ ПРО КУЛЬТУРУ»
У Хмельницькому відкрилась масштабна виставка «Слава Героям! Хмельниччина»
Презентовано трейлер документального фільму «ЛІНІЯ ВОГНЮ»
Фінальний концерт Конкурсу композиторів “Bruno Maderna” 2025
Продовжується прийом творів на здобуття Національної премії України імені Тараса Шевченка 2026 року
У Чернігові пройде перший Всеукраїнський музичний фестиваль «BRAMA CLASSIC»
Про що мовчать "Співаючі": Львівська опера відзначає 125-ліття виставкою Сергія Савченка
Музей Соломії Крушельницької запрошує на презентацію цифрової платформи
У Херсоні відкриють музей, присвячений роботі театру
У Полтаві пройде концерт польської музики
Вечір камерної музики
У Харкові протягом трьох днів для поранених захисників грав молодіжний оркестр
«Київська камерата» і вечір музики Астора П’яццолли
Конкурс на здобуття премії імені Л. М. Ревуцького у 2026 році
83 учасники Конкурсу молодих вокалістів імені Василя Сліпака: реєстрацію завершено!
«Олександр Мурашко. Кольорові модуляції»
Запрошуємо вас на відкриття виставки графічних шедеврів
«Акорди української душі»
Відкриття виставки «Слава Героям! Хмельниччина»
У Кіровоградській обласній філармонії готуються до відкриття нового концертного сезону
Військові на сцені: новий досвід, нові знання, нові виклики
Фестиваль "Bandura Today" відбудеться у Житомирі 22 жовтня
На Рейтарській відкриється нова галерея «без назви»
Національний академічний духовий оркестр України запрошує на СВІТОВУ ПРЕМ’ЄРУ!
Свято польської культури - «Веселка Полісся»
Від ідеї до сцени: у столиці представлять результати Лабораторії мюзиклу
«Акт спостереження»
«Запорожець за Дунаєм» в Одеській опері: новий погляд
«Київські солісти» відмітять ювілей на сцені
Львівська національна опера відзначає 125-річчя Ювілейний рік: історія, мистецтво та сучасні сенси
ХХ Дні польського кіно
Оперна студія НМАУ
Оперний театр Дніпра розширює партнерство із європейськими колегами
Найкращого хориста шукають на Рівненщині: ОДА оголосила конкурс на премію імені Федора Гощука
У житомирському драмтеатрі призначили тимчасового керівника
На Рівненщині відбувся XII етнофестиваль «ЛіраФест-2025»
У Кропивницькому за понад 31,5 мільйона планують відреставрувати музичну школу
І грати, і слухати: побачило світ нове мультимедійне видання фортепіанних творів Миколи Лисенка
«Хочу вірити в дива!»
«Київські солісти» відмічають своє 30-річчя
      © 2008-2025 Music-review Ukraine




File Attachment Icon
44.jpg